Frivilligafdeling

Studentermedhjælper til Gigtforeningens projekt ”Sunde Seniorer”

Studenterhjælp til Frivillig afdelingen

Gigtforeningen søger en studentermedhjælper, som skal assistere med foreningens projekt Sunde Seniorer, der er forankret i vores Frivilligafdeling.

Gigtforeningen har store ambitioner for udviklingen af vores frivillig-tilbud til mennesker med gigt samt sekretariatets service til vores engagerede frivillige. Vi er i gang med at udvikle, implementere og forankre flere nye projekter og tiltag - et af dem er Sunde Seniorer, og det har vi brug for din hjælp til.

Projektet består af en række aktiviteter -  frivilligdrevne træningshold i ”Smarttraining”, cykelhold og gå-fællesskaber, og det afholdes i samarbejde med DGI Østjylland, forskningsenheden Progrez og fem østjyske Kommuner og er finansieret af Trygfonden.

Dine opgaver som student består i skriftlig og telefonisk kommunikation til og med de frivillige i projektet, deltagerne og samarbejdspartnerne. Det vil ske i et tæt samarbejde med Projektlederen for projektet, som er bosiddende i Aarhus, mens du vil arbejde fra foreningens sekretariat i Søborg.

Ud over opgaverne i Sunde seniorer vil du også være backup på vores øvrige aktiviteter på frivilligområdet:

• Projektaktiviteter, som f.eks. Naturtræning og Madklubber
  • Vores Frivillig-app (administration og kommunikation)
  • Synliggørelse af vores lokale frivilliges gode aktiviteter
  • Øvrige ad hoc opgaver

Du bliver en del at et team på 9 medarbejdere i Gigtforeningens frivilligafdeling – hvoraf 3 er studentermedhjælpere, og du får et selvstændigt ansvar for flere af delelementerne i ovenstående projekter og aktiviteter.

Du har f.eks. følgende kvalifikationer

• Gode evner til at kommunikere med forskellige målgrupper i både skrift og tale og på forskellige platforme.
  • Erfaring med opstart af nye aktiviteter, gerne erfaring fra projekter.
  • Erfaring med frivilligt arbejde eller væsentlig indsigt i området vil være en fordel.
  • Formår at arbejde systematisk
  • Komfortabel med at operere i vores forskellige IT-systemer (efter intern oplæring).

Du

• Ønsker at gøre en forskel for mennesker med en kronisk sygdom.
  • Er rummelig og har en anerkendende tilgang.
  • Ønsker at indgå i et team af topmotiverede kolleger.
  • Kan yde en ekstra indsats i spidsbelastningsperioder.
  • Er indstillet på vekslende arbejdstider, da vi kan have enkelte aktiviteter om aftenen/weekend
  • Har gerne gennemført de første 2 år af en relevant videregående uddannelse.

Vi tilbyder

Som ansat i Gigtforeningens frivilligafdeling vil du indgå i et team med 2 konsulenter, 3 projektledere, en koordinator og 2 studentermedhjælpere, der arbejder tæt sammen om mange forskelligartede opgaver.

Arbejdsstedet er Gigtforeningens sekretariat som fra d. 19. september ligger i Søborg, Tobaksvejen 2A, og arbejdstiden er ca. 15 timer pr. uge, fordelt på 2- 3 dage, med mulighed for tilpasning efter eksamensperioder og lign. Når du er kommet godt ind i opgaverne, er der god mulighed for hjemmearbejde.

Flere oplysninger: Læs mere om Gigtforeningen på www.gigtforeningen.dk. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jesper Lange på tlf. 39 77 80 43 eller Projektleder Merethe Jelsbak på tlf. 39 77 80 18.

Ansøgningsfristen er den 20. september 2024, men vi holder løbende samtaler og ønsker opstart hurtigst muligt.

Del på:

1. oktober 2024

Arbejdssted:

Søborg

Yderligere oplysninger fås hos:

Kontoradresse:

Gentoftegade 118 2820 Gentofte